Ini Blog Gua ! Arghhhhhhhh........: Ada Apa Dengan Google+

Friday 12 August 2011

Ada Apa Dengan Google+

Assalamualaikom
Lame tak update blog ni ..sedar tak sedar dah 13 hari kita puasa ..
Kali ni nk cite skit Dengan PakCik ni yg kita ni banyak membantu blogger mencari maklumat berguna
Dlm entry ni Google Plus atau Google + adalah social networking yang dilancarkan oleh Google baru-baru ini. Meng tak pasti apa motif Google Plus lancarkan social networking site ni..maybe nak bersaing dgn Facebook kot..hehe.. Larry Page dan Sergey Brin (pengasas enjin carian Google.com)


Bagi yg nak tahu ape google +??
Google Plus adalah seperti kombinasi Facebook, Twitter dan Digg. Ianya satu social network site yang mempunyai function sharing seperti Facebook tetapi lebih organized dan personal. Apa sahaja yang korang share dalam Google Plus, boleh dilimitkan untuk orang-orang dalam circle korang sahaja. Fungsi Circle dalam Google Plus pulak, sebijik macam sistem follow-mefollow dalam Twitter. +1s pulak adalah fungsi yang sama macam Like di Facebook atau Digg this di Digg.

Buat masa ini,Google+ masih dalam fasa percubaan dan hanya segelintir pengguna sedia ada sahaja boleh menjemput rakan-rakan mereka mencuba laman sosial ini.Google+ mengintegrasikan perkhidmatan-perkhidmatan sosial seperti Google Profiles and Google Buzz , dan memperkenalkan perkhidmatan baru Circles, Hangouts, Sparks , dan Huddles.Google+ juga akan boleh diakses melalui komputer dan telefon bimbit yang menggunakan sistem pengendalian Android dan IOS.


Google mengatakan yang mana halaman Google+ Games boleh diakses terus melalui Stream utama, dimana sebuah butang khas yang didedikasikan akan diperlihatkan padanya. Namun begitu, ianya akan diperkenalkan secara berperingkat buat masa ini. Cubaan meng belum dapat menggunakannya  Google + Games buat masa ini.Nak lagi info tentang google ni Click Sini


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Tekan Sampai Mati!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen