Ini Blog Gua ! Arghhhhhhhh........: Anonymous : Operasi Facebook

Sunday 14 August 2011

Anonymous : Operasi Facebook

Kumpulan hackers, Anonymous yang mengaku menggodam beberapa agensi penguatkuasaan kerajaan Amerika Syarikat (AS) dan syarikat permainan video Sony, merancang untuk 'godam' rangkaiansosial, Facebook.Operation Malaysia dulupun banyak Website Kerajaan Malaysia di Godam..


Satu rakaman video dari kumpulan penggodam itu yang disiarkan di laman YouTube mendakwa 'Operasi Facebook' akan dilancarkan pada 5 November ini bagi memusnahkan rangkaian sosial itu kerana membolehkan pihak berkuasa menyalahgunakan maklumat peribadi penggunanya.

Operasi Facebook ini akan dilakukan pada 5 November 2012 dan Operasi ini hanyalah rancangan segelintir dari ahli Anonymous dan ada juga ahli yang lain tidak bersetuju dengan tindakan ini.Penggodam turut merancang untuk menganjurkan serangan terhadap Facebook tetapi pelan itu tidak mendapat sokongan majoriti.Ada kemugkinan Operasi Facebook ini akan dibatalkan..

Selepas banned dari Google +, Anonymous kumpulan hacking telah memutuskan untuk menubuhkan rangkaian sendiri sosial yang dipanggil AnonPlus.
Anonymous telah mewujudkan laman sosial pula dengan dinamakan Anon+ (Anon Plus).

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Tekan Sampai Mati!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen